השמלה הפלסטינית של קייט בלאנשט. גוטייה בוחר צד

לורה בלג'מן כאשר. צילום פינטרסט-1
|

לורה בלג'מן כאשר, ניצולת פסטיבל הנובה, הגיעה לפסטיבל קאן 2024 בשמלה צהובה עליה מופיעים תמונות החטופים: לירי אלבג, ירדן ביבס, עומר שם טוב, אליה כהן ואלקנה בוחבוט. לצד תמונות החטופים, התנוסס סרט עם הכיתוב: BRING THEM HOME. זה לא הפריע לז'אן-פול גוטייה הומוסקסואל מוצהר, להציג בפסטיבל שמלה בצבעי פלסטין אותה לבשה קייט בלאנשט. הוא כנראה לא מודע (או שכן) למצב ההומואים בפלסטין וביתר מדינות ערב. כזכור עיצב גוטייה לדנה אינטרנשיונל (אותה הגדיר בעבר כמוזה שלו) את שמלת הנוצות האייקונית שלו לאירוויזיון אותו ניצחה ב-1998. שנה לאחר מכן הגיע לישראל להלביש את דנה ואת מדונה שהופיעו באירוויזיון שהתקיים בתל אביב. פסטיבל קאן 2024. סיכום

קייט בלאנשט פסטיבל קאן 2024. עיצוב שמלה: ז׳אן פול גוטייה. צילום: פינטרסט - 1
קייט בלאנשט פסטיבל קאן 2024. עיצוב שמלה: ז׳אן-פול גוטייה. צילום: פינטרסט
דנה אינטרנשיונל אירוויזיון 2018. עיצוב שמלה: ז'אן-פול גוטייה. צילום: פינטרסט - 1
דנה אינטרנשיונל אירוויזיון 2018. עיצוב שמלה: ז'אן-פול גוטייה. צילום: פינטרסט
לורה בלג'מן כאשר ושמלת החטופים. פסטיבל קאן 2024. עיצוב שמלה: ליסה קורן. צילום: פינטרסט - 2
לורה בלג'מן כאשר ושמלת החטופים. פסטיבל קאן 2024. עיצוב שמלה: ליסה קורן. צילום: פינטרסט

כמדי שנה ממלאים את עיירת הנופש הציורית קאן שבצרפת מפורסמים רבים, בשנה ה-77 של פסטיבל קאן, לצד השקות הסרטים והתלבושות המרהיבות שלובשים הסלבס על השטיח האדום, ראינו גם קצת הסברה ישראלית שהביאה למעוז עולם התרבות של אירופה את המציאות הישראלית הכואבת.

בין מבחר המפורסמים שצבעו את השטיח האדום היתה הדוגמנית האגדית נעמי קמפבל. היא בחרה בשמלה שכבר לבשה בעבר, שמלת פאייטים שחורה, חצי שקופה עם רצועות פנינים, שמקורה בתצוגת סתיו 1996 של בית האופנה שאנל אותה עיצב קארל לאגרפלד. כמה מרהיבה היא נראית באותה השמלה שני עשורים אחרי.

גרטה גרווויג, מי שהביאה לנו בקיץ הקודם את 'ברבי', חרגה מידי פעם במהלך הימים האחרונים ממנהג השמלות השחורות וכיאה לנשיאה בחרה בשמלת פאייטים של בית סאן לורן עם מפתח V עמוק, וכשכן בחרה בצבע השחור לא ויתרה על הנצנוץ, בשמלת פאייטים נוספת של בית האופנה דיור מקולקציית הקיץ האחרונה. את השמלה מעטר חלק עליון מנצנץ לא פחות שנותן לכתפיים שלה מראה רשמי ומרובע יותר ושני כיסים עם אלמנט הצמות המפורסם של דיור בחלק העליון שלהם שמוסיפים לצד הרשמיות גם קלילות אלגנטית.

מבין השחקניות, מי שגנבו את ההצגה יותר מכולן היו המבוגרות המנוסות בטקסי הפרסים שפקדו את האירוע – מריל סטריפ שזכתה בפרס הנחשק – פרס דקל הזהב, לבשה שמלת משי בעיצוב נקי של דיור וג'ין פונדה שלבשה אוברול מחויט שחור עם אפליקציות אבנים כסופות מבית עלי סאאב.

אניה טיילור ג'וי, כוכבת הסרט 'פיוריוסה: סאגת מקס הזועם', נצפתה בעת ההגעה שלה לקאן בכובע עם שוליים גדולים מאוד שנותנים מראה של דיווה וגם על השטיח האדום היא לא אכזבה במבחר תלבושות מעניינות, ביניהן שמלה בגזרה מלכותית מעוטרת בעשרות אלפי אבנים מבית דיור וחליפת שני חלקים של טופ וחצאית עם מראה הקרעים המשתלשלים מקולקציית סתיו 2024 של ג'יל סנדר, מבלי לוותר על הכובע המעוטר בחרוזים, אבל פחות החולצה שהייתה חלק ממערכת הלבוש על מסלול התצוגה של סנדר, מה שהגרם למראה למראה קלאסי יותר.

סרטים ישראלים לא מעטים זכו לככב במהלך השנים בפסטיבל קאן, אבל הרגע הישראלי הזכור בהחלט, לפחות בעולם האופנה היה הרגע הבלתי נשכח של מירי רגב, שרת התרבות דאז שצעדה על השטיח האדום ב-2017 בשמלה של המעצב אביעד הרמן ועליה מתנוסס קו הרקיע של חומות ירושלים והעיר העתיקה, מאז לא זכינו לראות באירוע שמלות שזכו לכותרות ישראליות מרובות, עד היום.

מזה מספר חודשים שלורה בלג'מן כאשר מסתובבת ברחבי אירופה ומספרת את סיפורה האישי, כניצולת פסטיבל הנובה וזאת בעזרת הסיוע של ארגון 'קולקטיב השבעה באוקטובר', ארגון צרפתי המסייע להעלאת המודעות לשחרור החטופים משבי החמאס. במהלך מלא יצירתיות הגיעה לורה לפסטיבל הסרטים בשמלה צהובה שעליה מופיעים תמונות חמשת החטופים לירי אלבג, ירדן ביבס, עומר שם טוב ושני חבריה של כאדר, אליה כהן ואלקנה בוחבוט, לצד תמונות החטופים מתנוסס הסרט עם הכיתוב: BRING THEM HOME.

את השמלה עיצבה ליסה קורן, מעצבת תלבושות וסטייליסטית הממוקמת בפריז שמכירה מקרוב את ההשפעה התקשורתית שיש לפסטיבל. במפתיע, היא לא יצרה את השמלה במיוחד בשביל לורה בלג'מן קאדר אלא מתוך רצון להעלות מודעות לנושא החטופים. "אני מאוד מחויבת מאז ה״שבעה באוקטובר״. החלטתי ליצור שמלה עם תמונות מודפסות של החטופים, כמו טלאים, לא ידעתי מי תלבש אותה… יצרתי קשר עם ארגונים רבים שקמו החל מה״שבעה באוקטובר״ וכך הכרתי את לורה שהייתה בצרפת כדי לדבר על הספר שלה. התאמתי את השמלה למידותיה. דיברנו עם כל אנשי הקשר שלנו בקאן כדי לקבל את האישורים הנדרשים ולאפשר ללורה לצעוד על השטיח האדום", סיפרה קורן והוסיפה, "לורה הפגינה כוח מדהים, ואני מתפעלת מהאומץ שלה. אני מאוד גאה שעזרתי להביא אור לחטופים. אנחנו ממשיכים לנסות לארגן פעולות אחרות ונמשיך עד שכל בני הערובה יחזרו הביתה".

דפנה סאפר -2

דפנה סאפר – כתבת אופנה
אינסטגרם: dafnasaffer@

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

Chief editor & art director: Effie Elisie
Email: fashionisrael.mag@gmail.com
Instagram: fashion_israel.mag
site: https://www.fashion-israel.co.il
Facebook business page: Fashion Israel

פורסם בקטגוריות אופנה, אופנת נשים, מגזין אופנה
תגובות פייסבוק