תכירו את בר סוויסה

בר סוויסה. צילום: רום שי-1
|

בר סוויסה פשט את המדים באוגוסט 2023, אבל הוא לא דמיין לרגע באיזו מהירות הוא יחזור אליהם שוב. פגשתי אותו לשיחה על החיים במסלול המהיר להצלחה אופנתית, לצד אתגרי המלחמה וההישרדות הכלכלית. החלום: דריסת רגל בתעשיית האופנה

מי אתה בר סוויסה.
"נעים מאוד, אני בר, בן 22 מקרית ים". כך נפתחת השיחה שלנו, כשהחיוך שלנו נשמע בבירור מבעד למילים. בר, ילד להורים גרושים מזה 8 שנים, מתגורר בצפון ומסייע לאביו בעסק המשפחתי. את שירותו הצבאי עשה ביחידת מגלן, עד אמצע חודש אוגוסט 2023.

בר סוויסה. צילום: הדר בן דור-7
בר סוויסה. עיצוב שיער: אלעד עמרני. צילום: הדר בן דור

איפה תפסה אותך השבת של ה-7.10?
"באותה שבת תכננתי לצאת לאילת לקורס צלילה שנרשמתי אליו, ועד עכשיו, דרך אגב, לא הצלחתי לממש את התוכנית הזאת. הגעתי לבית של אבא שלי כדי להחליף רכב ולקחת את המפתחות לרכב שאיתו תכננתי לנסוע. אני זוכר שהטלוויזיה הייתה דלוקה וראיתי את התמונה של הטנדר נכנס לארץ. פתחתי את הוואטסאפ והתחלתי לשלוח הודעות הומוריסטיות לכל החברים שלי להתכונן לצווי 8. אבא שלי לא התחבר להומור שלי, וביקש ממני לא לנסוע. בשלב מסוים הגיע אליי סרטון, שאני מעדיף לא להרחיב בפרטים שהיו בו, ואז נפלה ההבנה של גודל האירוע שאנחנו מתמודדים איתו. כך מצאתי את עצמי כחודש וחצי אחרי השחרור, עולה שוב על מדים ונכנס לעזה למילואים, שנמשכו עד ינואר."

בר סוויסה לובש דורון אשכנזי. צילום: הדר בן דור-10
בר סוויסה. עיצוב אופנה: דורון אשכנזי. עיצוב שיער: סימיטל אטאל. צילום: הדר בן דור

ומה קורה כשאתה משתחרר?
"עם השחרור מתחילים להבין את המציאות החדשה שנכנסנו אליה, גם באופן אישי וגם ברמה המדינית הכללית. לאבא שלי יש עסק לבורקס טורקי בקרית ים. מדובר בעסק שהקים לאחר שפוטר מעבודתו בתקופת הקורונה, ועכשיו נדרשנו להפעילו מחדש."

בר סוויסה לובש דורון אשכנזי. צילום: הדר בן דור-40
בר סוויסה. עיצוב אופנה: דורון אשכנזי. עיצוב שיער: סימיטל אטאל. צילום: הדר בן דור

"אני זוכר שהעליתי פוסט שקורא לציבור הרחב לבוא אלינו לעסק, וסיפרתי על המצוקה והאתגרים שאנחנו מתמודדים איתם. לא צפיתי את גל התמיכה והאהדה שהציף אותנו. הפכתי מבחור אנונימי, ללא פלטפורמות חברתיות, לסיפור שסוקר בכל ערוצי החדשות. הופתעתי לראות את האהבה הגדולה שאני מקבל, כשהמרגשת ביותר הייתה תמיכתן של ניצולות שואה, שהתקשרו להודות לי באופן אישי על כמה שעשיתי בלחימה."

עיצוב אופנה: ״מירזה״. דוגמן: בר סוויסה. צילום: רום שי-18
עיצוב אופנה: ״מירזה״. דוגמן: בר סוויסה. עיצוב שיער: מיכאל צוואגנבוים. צילום: רום שי

ואיך נולדה התשוקה לאופנה?
"בעקבות פרסום הסיפור האישי שלי בערוץ 12, קיבלתי טלפון מאפי, העורך  הראשי של המגזין, שהציע לי להצטלם להפקה של מילואימניקים שחזרו מהקרבות בעזה. המחשבה הראשונה שעלתה בי הייתה: מה לי ולאופנה? אני בכלל לא אוהב להצטלם, אבל החלטתי לתת להצעה הזדמנות. נוצר בינינו חיבור מצוין, בעקבותיו נולדו עוד 3 מיני הפקות אופנה: של 'מירזה', של דורון אשכנזי ושל מעוז דהאן."

עיצוב אופנה: ״מירזה״. דוגמן: בר סוויסה. צילום: רום שי-9
עיצוב אופנה: ״מירזה״. דוגמן: בר סוויסה. עיצוב שיער: מיכאל צוואגנבוים. צילום: רום שי

איך משתלב עולם האופנה בתוך השגרה הקיימת?
"אני רואה בעולם האופנה הזדמנות מצוינת לשבירת השגרה. מעבר לעבודה בעסק של אבא שלי, אני גם עוסק בתחום הפרסום, מבלה שעות רבות על המחשב, מתכונן למרתון ושומר על אורח חיים בריא. עולם הדוגמנות מאפשר לי להכניס לחיים שלי אנשים מחוץ לבועה של הקריות, ובעיני זה מדהים."

בר סוויסה. עיצוב אופנה: מעוז האן. צילום: רום שי - 2
בר סוויסה. עיצוב אופנה: מעוז דהאן. עיצוב שיער: סימיטל אטאל. צילום: רום שי

איפה אתה רואה את עצמך בעוד כ-5 שנים?
"אני לא מכיר עדיין את העולם הזה, אבל יש לי תחושה טובה שיש סיכוי להתפתחות גם בחו"ל. אני מרגיש שאני נראה מספיק טוב כדי להתפתח בתחום. הכי חשוב לי להניע את העניינים, לעבוד עם סוכנות שתאמין בי ותרצה לקדם אותי. ברגע שאתחיל לעבוד, אין לי ספק שאני אשקיע את כולי, כי אני מאמין בעצמי."

בר סוויסה. עיצוב אופנה: מעוז האן. צילום: רום שי - 24
בר סוויסה. עיצוב אופנה: מעוז דהאן. עיצוב שיער: סימיטל אטאל. צילום: רום שי

תובנות ה-7.10?
"ההבנה הכי עמוקה היא מה כוחה של פעולה. יצאתי מאזור הנוחות שלי והגעתי אל מקומות מדהימים. תעשה ודברים יקרו, העיקר לכוון לעשייה. חשבתי להתנדב בשיקום העוטף, אבל החלטתי שכרגע אני רוצה להתמקד בהתפתחות האישית שלי. היום שלי נחלק בין העסק המשפחתי לעסק האישי, ואני מרגיש שזה נכון לי עכשיו לשים את עצמי במרכז."

בר סוויסה. עיצוב אופנה: מעוז האן. צילום: רום שי - 26
בר סוויסה. עיצוב אופנה: מעוז דהאן. עיצוב שיער: סימיטל אטאל. צילום: רום שי

מה היית מאחל למדינה ולעם, במיוחד השנה?
"את תופסת אותי בדיוק בדרך ליום הזיכרון של היחידה, ואיבדנו לא מעט לוחמים, לכן היום הזה מאוד טעון רגשית עבורי (9/5/2024). אני מאחל שכל החטופים יחזרו אלינו, אין דבר חשוב יותר מזה! הלוואי שנתחיל כמדינה בתהליך של שיקום, שיהיה כאן תהליך של ריפוי נפשי ופיזי, ושנוכל לחזור ולהתעסק בדברים הקטנים והפשוטים."

נינה שוורץ - 3

נינה שוורץ – עורכת אופנה
אינסטגרם: nina_schwartz_stylist@

רום שי-1

רום שי – צלמת
אינסטגרם: rom.shay.photography

הדר בן דור -1

הדר בן דור – צלמת
אינסטגרם: bd_hadar@

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

Chief editor & art director: Effie Elisie
Email: fashionisrael.mag@gmail.com
Instagram: fashion_israel.mag
site: https://www.fashion-israel.co.il
Facebook business page: Fashion Israel

פורסם בקטגוריות אופנה, אופנת גברים, מגזין אופנה
תגובות פייסבוק